Friday, September 23, 2011

E729: Bridesmaids

Photobucket 

: 02.03 AM
: Malam yang sejuk.
: Errrr, its reminds me to you.
: Murtabak Maggi & Air Kosong.
: Tee Shirt Putih & Track Hitam.
: Movie; Bridesmaids.
: Tika Dinihari by Devotees.

Masa untuk diri sendiri. Penat membaca novel, kemudian beralih arah pada majalah dan kemudian baru sedar yang diri sudah penat membaca. Terus buat keputusan untuk menonton movie dan saya pilih filem  ini  kerana ianya bergenre komedi. 

Bridesmaids, not bad. 

It's all about Annie dan Lillian yang berkawan baik since kanak-kanak. Dan cerita bermula bila teman lelaki Lillian melamarnya dan waktu itu Annie masih lagi dalam status open relationship. Dari sinilah bermulanya kisah bridesmaids tersebut yang mana adanya Lillian melantik beberapa orang kawan untuk dijadikan bridemaids dan di sinilah Helen cuba untuk menarik perhatian Lillian dan buat Lillian rasa macam Annie telah merosakkan semua majlis-majlis menjelang perkahwinannya. Pada fikiran Lillian, Annie mungkin tension gara-gara ditinggalkan kekasih, kemudian terus tutup kedai bakerinya dan cuba untuk manage hidup dia seboleh mungkin. Dan pada waktu inilah muncul Rhodes yang manis itu.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Memula-mula ketawa, kemudian rasa macam tak selesa tengok Helen dengan lagaknya lepas tu frust bila Annie macam dah nak gila tengok kawan dia makin jauh dari dia dan datang pula Rhodes yang sweet dan berperangai cupcake itu. It's sweet tapi jujurnya babak Annie dan Rhodeslah yang mengusik hati saya.
For the record Annie, you flirted with me. You made me feel like you really like me, which was really unfair. And then we did stuff, fun stuff and then you just left, just like it was nothing. One minute, it means something. The next minute, it doesn't! - Rhodes, Bridesmaids.
Air mata saya menitik bila saat dan ketika lelaki itu menuturkan ayat ini. Saya pernah rasa dulu, dan ianya menyakitkan. Dan saya minta maaf sebab sekali lagi saya bercakap tentang dia di sini. That scene, its really reminds me to him. T___T

Tapi filem ini tetap manis untuk ditonton, cuma ada beberapa scene yang akan buat kamu tak selesa kalau menontonnya beramai-ramai, lagi-lagi kalau ada kawan lelaki. Ini kisah tentang persahabatan, bagaimana seseorang itu yang ikhlas berkawan sepenuh hatinya, pendek kata susah senang bersama. Bila kita ada kawan begini, automatik kita akan rasa gembira untuk dia bila dia gembira, turut sama sedih bila dia sedih dan kadang-kadang, rapat inilah yang akan bina satu perasaan yang macam saling berkait. Walaupun tengah bergaduh teruk tapi hati macam dapat rasa something pasal kawan tu. Dan cerita ini juga menjadi bukti, perempuan boleh jadi 'gila' tahap maksimum bila had kesabarannya diuji di tahap paling tinggi. Dan perempuan juga sanggup untuk sepak tepi egonya hanya untuk satu persahabatan.

Senyum.

No comments:

Post a Comment