Tuesday, September 27, 2011

E731: Summer Romance Shines in Rainbow Color

Photobucket

: 11.24 PM.
: Lembab dek hujan sejak siang tadi.
: Berniat nak tidur awal malam ni.
: Air Kosong & Burger Ayam Special.
: Baju Tidur Biru Polkadots.
: Aksi TV3; Supermak.
: Please Stay With Me by Yui.

Dalam timbunan assignments yang sememangnya banyak dan minta dihadap, saya masih lagi sempat mencuri masa untuk menonton j-dorama secara marathon. Sepuluh episod dalam masa semalaman. Semuanya gara-gara berhenti rehat dari mengerjakan assignment, lalu turun ke bawah dengan niat untuk makan sambil menonton televisyen sekejap. Diulangi, sekejap sahaja. Jari sibuk menukar-nukar channel dan terhenti di channel 8TV, slot drama jepun yang berbaki hanya 15 minit waktu itu. Ok, mula-mula tengok macam nak tak nak sahaja dan tiba-tiba keluar muka Matsumoto Jun (Arashi). 

Huh! Cerita apakah ini? Hati tertanya-tanya.

Habis cerita, bergegas naik ke bilik dan terus masuk laman 8TV dan dapat. Oh, Summer Romance Shines in Rainbow Color. Kemudian, copy paste tajuknya dan google. Eh, drama ni? Terus capai external hardisk, open folder Other, then folder Japanese. Yes, itu dia sepuluh episod siap untuk ditonton. Itulah kronologi cerita bagaimana saya boleh tersangkut dengan drama ni sampai pukul 6 pagi tadi. 

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Summer Romance Shines in Rainbow Color atau dalam bahasa Jepunnya, Natsu no Koi wa Nijiiro Ni Kayagaku yang mengisahkan tentang dilema seorang pelakon muda, Kusunoki Taiga yang merupakan anak kepada pelakon popular, Kusunoki Kotaro. Taiga tidak sebagus ayahnya, lalu perkara itulah yang membelenggu dirinya yang jelas rimas dikenali sebagai anak lelaki Kotaro. Taiga, seorang lelaki yang teliti, cerewet dan dia juga baru putus cinta hanya kerana tidak suka dengan cara teman wanitanya memegang chopstick. Err, rasa macam nak lempang dia. Sampailah satu hari dia terjumpa dengan Kitamura Shiori gara-gara insiden tersangkut di pokok akibat hilang kawalan ketika sky diving. Shiori adalah orang yang bertanggungjawab mengubah Taiga hinggalah dia berpeluang untuk menjayakan teater dengan seorang pengarah yang sangat sangat sangat tegas. 

Errr, saya memang sedang suka Taiga-san. Dia lelaki yang bila jatuh cinta, maka dia akan cintakan perempuan itu berdasarkan siapa perempuan itu sebenarnya. Yang penting, Taiga terus mencintai Shiori-san walaupun tahu Shiori-san tidak mencintai dia. Taiga-san tetap mahukan yang terbaik untuk Shiori-san dan Umi-chan. Malah, ketika Shiori-san menyakitkan hati dia pun taiga-san masih tersenyum. Cair. Lagi yang saya suka berkenaan drama ni, tentang cara bagaimana Taiga-san berusaha untuk memperbaiki lakonannya dan kehidupannya. Bagaimana dia tega merendahkan egonya lalu menjadi assistant artist dan sanggup untuk buat part-time menjual ais-krim. Dan pengalaman-pengalaman itulah yang akhirnya mendewasakan Taiga-san. 

Then don't cry, and try harder. :)
Err, Shiori-san ada anak hasi perkahwinan pertamanya dan suaminya mati ketika dia sedang mengandungkan Umi-chan. Sebab mati? Tengok sendiri. :P

No comments:

Post a Comment