Wednesday, July 6, 2011

E707: Armageddon


Photobucket

: 01.37 am.
: Panas, bahang. huhu.
: Nak tidor tapi tak mengantuk.
: Roti Canai & Kuah Dal.
: Baju Tidur Hijau.
: Movie; Armageddon (1998)
: Armageddon Soundtrack.


Ini adalah movie kegemaran saya, sejak saya kecil lagi rasanya. First time tengok movie ni, ingat lagi pernah pinjam VCD dekat kawan satu perumahan. Sanggup kayuh basikal panas-panas, semata-mata nak pinjam movie ni dan tengok sekali lagi. Tapi, kali ni saya sanggup tunggu sejam lebih untuk download movie ni. Cerita ni memang terbaik dan soundtrack pun best-best belaka.

This movie never fails to bring me to tears.



Grace: I lied to you, too. When I told you that I didn't want to be like you. Because I am like you. And everything good that I have inside of me, I have from you. I love you so much, Daddy. I'm so proud of you.

Harry: I love you, Grace.

Grace: I love you too.

Harry: I gotta go now, honey.

Grace: Daddy, no! No, no dad, no!

Apa perasaan kamu bila semua orang bertepuk tangan sebaik sahaja bom itu meletup dan asteroid itu terbelah dua dan saat itu juga kamu tahu yang kamu sudah hilang orang yang paling bermakna dalam hidup kamu? Oh, damn. Untungnya Grace, dia tahu bila ayah dia akan pergi jadi dia berpeluang untuk mengatakan rasa sayang pada ayahnya. Tapi kita?

Oh abah, i love you.
Lepaskan lelaki yang penting dalam hidup? Kalau atas misi kemanusian, apa salahnya. Kan? :')

1 comment:

  1. feveret movie jugak :)
    time part ayah dia nak pi tu, mesti rasa sedih. betul, dia tau bila ayah dia akan pi. tp kita taktau. kena hargai stiap detik. :)

    ReplyDelete