Wednesday, February 1, 2012

E780: Hanazakari no Kimitachi e 2011

Photobucket 

: 1 Februari 2012.
: Kuala Lumpur - Kuala Perlis - Langkawi = Jet Lag. :)
: Air Kosong & Ayam Goreng.
: Baju Tidur.
: Hafalan Solat Delisa (Filem Indonesia).
: Boku Wa Kimi Ni Koi Wo Suru - Ken Hirai.

Assalamualaikum. 

Empat hari di Kuala Lumpur, saya berjaya menghabiskan siri Hanakimi Remake sebanyak 11 episod. Saya mula menonton siri ini sebelum ke Kuala Lumpur lagi sebenarnya, tapi disebabkan ada tetamu di rumah selama tiga hari, jadi saya berhenti menonton sekejap. Rasa macam kurang sopan rasanya kalau saya berkurung dalam bilik. Bukankah tetamu itu membawa rezeki, jadi haruslah dilayan secara elok.

Menonton episod pertama siri ini, saya masih terbayangkan ke'cool'an Oguri Shun, kecomelan Horikita Maki dan ke'happy-go-lucky'an Ikuta Toma. Maka dengan itu wujudlah perbandingan antara siri 2007 dan juga siri 2011. Tapi, selepas selesai menonton kesemuanya terus pandangan saya berubah. Masing-masing ada kelebihannya tersendiri. Tapi masih terlalu sarat dengan nilai persahabatan. Too much. Masih kekal dengan tagline - Ikemen Paradise, jalan ceritanya hampir sama cuma ada banyak perubahan yang berlaku. Sebab kenapa Ashiya Mizuki masuk Ohsaka Gakuen juga berubah, cara Sano Izumi tahu yang Mizuki adalah seorang perempuan juga berlainan. Begitu juga dengan kes terbongkarnya rahsia Mizuki, itu juga lain.

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Kalau mengikut perbezaan watak, saya lebih gemarkan yang lama. Sano Izumi lakonan Oguri Shun lebih cool, sesejuk dan sekeras iceberg. Caranya lebih menampakkan 'jurang' yang dia cuba ciptakan. Untuk versi baru ini, Sano Izuminya tidak sesejuk dan sekental itu. Lebih mudah tersenyum, tak adalah suka menyendiri sangat. Macam tu juga dengan watak Ashiya Mizuki yang dilakonkan Horikita Maki nampak lebih brutal berbanding Atsuko Maeda. Nakatsu? Ikuta Toma atau Shohei Miura, kedua-duanya pun nampak ceria dan always happy-go-lucky.

Ada satu benda saya paling suka dengan siri baru ini. Apa?

Penekanan pada hubungan Sano Izumi dengan Ashiya Mizuki. Untuk siri baru ini, kisahlah lebih fokus kepada mereka berdua sampai saya langsung tak rasa yang Nakatsu mampu menjadi orang ketiga di antara mereka berdua. Tak macam siri 2007, saya rasa insecure sikit. Sengih. Lagi satu, ending siri baru ini lebih sweet. Kalau siri lama, kena tunggu episod istimewa baru nampak sweetnya Sano-Mizuki tapi kali ni tak payah tunggu episod istimewa. :D

If you have the time to worry about the future, you might as well enjoy every second, every minute that you are spending with your friends. Don't fear.
Oh ya, sebelum terlupa. Happy birthday, Baddrol Bakhtiar. HAHA. 

No comments:

Post a Comment